شنبه، دی ۰۷، ۱۳۸۷

ناندادوی

ناندادوی 7816 متر
یال جنوبی

ناندادوی(Nanda Devi)، بلند ترین قله ای که به طور کامل در هندوستان قرار دارد، شاید شاهانه ترین قله در تمامی هیمالیا باشد. اما نمی توان آن را توصیف کرد و به محیط پهناور آن اشاره ای ننمود. ارتفاعات اطراف آن تا شعاع 100 کیلومتری به ندرت به کمتر از 6000 متر می رسند و البته هیچ نقطه ای کمتر از 5000 متر نیست. به استثناء غرب که تمامی حوزه آبگیر کوهستان، دره عمیق و حیرت انگیز ریشی (Rishi) را بوجود آورده است. قله ناندادوی در این منطقه مجزا نیست و از طریق یک یال باریک پرنقاب 3 کیلومتری به قله ناندادوی شرقی (7434متر) متصل است. در سال 1905 تام لانگ استف (Tom Longstaff) از روی گردنه ای درست در جنوب قله شرقی این منطقه را از نظر گذراند؛ و هم او بود که جانشین خود اریک شیپتون را تشویق نمود تا راهی را برای ورود به منطقه در سال 1934 پیدا کند. ادامه...




8 Comments:

At ۱:۱۲ قبل‌ازظهر, دی ۱۰, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

سلام
پزشکی کوهستان با نقدی بر وضعیت امداد و نجات در کشور ما به روز است. منتظر نظراتتان هستم.

 
At ۳:۱۳ بعدازظهر, دی ۱۵, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

کاظم جان فعلاَ برو و اون افتضاحی که دوست شفیقت نظام دوست ببار اورده را تماشا کن
http://1ta100.blogspot.com
کوهنوردی مستقل گند زده به کوهنوردی ایران و شما و دوستانت مثل نظام دوست لکه ننگ و شرم آور جامعه کوهنوردی هستید هیچ ورزشی مثل کوهنوردی تا به این حد به ابتذال کشیده نشده و اون از زمانی پیش آمده که شما قصد به صعود کوههای خارج از ایران کردید واقعاَ اینهمه بی شرمی و افتضاح توسط دوستداران و طرفداران شما مثل وبلاگ سیزیف باعث خجالت و شرم ساری ورزشکاران کوهنورد است ایکاش کارهای شما اینقدر بقول خودتان بزرگ نبود ولی آبروی کوهنوردی ایران را با شعار کوهنوردی مستقل هم از بین نمی رفت و به جای صعود کوههای بلند حرمت کوهنوردی را نگه می داشتید و اینقدر به پایین تنه مثل دوستتان نظام دوست فکر نمی کردید كه يك وبلاگي مثل وبلاگ سيزيف داشته باشيد

 
At ۲:۴۵ بعدازظهر, دی ۱۷, ۱۳۸۷, Blogger Behnam Kakavand said...

بسیار عالی بود. ممنون
تصاویر این بخش هم بینظیر بودن

 
At ۲:۱۱ بعدازظهر, دی ۱۸, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

سلام رامین جان
بابت مطالبی که مثل همیشه زحمت می کشی ترجمه می کنی و در اختیار همه می گزاری به سهم خودم تشکر می کنم.
چرا متن کامل را روی همین وبلاگت در صفحات HTML نمی گذاری. فایلهای PDF ات بعضی وقتها خیلی سنگین است و با هر اینترنتی دانلود نمی شود.

موفق باشی

 
At ۷:۵۴ قبل‌ازظهر, دی ۱۹, ۱۳۸۷, Blogger رامين شجاعي said...

سلام بهنام جان،
خواهش می کنم. قابل نداره.
--------
سلام سهند،
ممنونم. متاسفانه با اسکنری که من دارم اگر حجم عکسها رو از این کمتر کنم کیفیت اونها غیر قابل قبول میشه. حجم فایلها هم به دلیل حجم و تعداد عکسهاست. بنابراین اگه اونها رو مستقیم هم روی وبلاگ قرار بدم باز دانلود اونها طول می کشه. و اگه چند فصل پشت سر هم باشه لود شدن صفحه اصلی خیلی طول میکشه.

از طرفی قبل از ساختن فایل می تونم اونها رو توی صفحه بندی مناسبتری قرار بدم. و همچنین آرشیو اونها هم برای خواننده راحتتر میشه.

 
At ۷:۲۴ قبل‌ازظهر, دی ۲۲, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

ممنونم از زحمتی که میکشید برای گذاشتن این مطالب.

 
At ۸:۱۸ بعدازظهر, دی ۲۲, ۱۳۸۷, Blogger رامين شجاعي said...

سلام خانم مهسا،
خوشحالم که مورد استفاده قرار می گیره.

 
At ۱۰:۴۴ بعدازظهر, دی ۲۲, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

جالب بود.مرسی

 

ارسال یک نظر

<< Home