دوشنبه، مهر ۲۹، ۱۳۸۷

ویکی پاکوب، دائره المعارف فارسی کوهنوردی

ویکی پاکوب می تواند به غنی ترین منبع اطلاعاتی در زمینه کوهنوردی کشور تبدیل شود. نوشته آقای علی پارسایی "ویکی پاکوب، چالشی پیش رو" توجه ما را بار دیگر به این نکته جلب می نماید.

اتفاقا یکی از بهترین کسانی که می تواند در این زمینه فعالیت کند آقای پارسایی است. او نه تنها دست به قلم است بلکه دغدغه و علاقه وافر وی به اطلاعات مرجع و امر آموزش، دسترسی به اطلاعات روز کوهنوردی، آشنایی با زبان انگلیسی و سابقه و تجربه عملی در کوهنوردی فنی سطح بالا، ایشان را تبدیل به یکی از معدود کسانی نموده است که می تواند کمک فراوانی به توسعه ویکی پاکوب نماید.

اما تنها با تشویق و تحسین نمی توان به غنای این سایت کمکی نمود. بلکه باید آستین ها را بالا زد و در حد توان به توسعه آن کمک نمود. و در حالیکه ماهیت متعامل بودن این محیط باعث می شود مدتی طول بکشد تا صفحات و اطلاعات آن به بلوغ رسیده و قابل اعتماد شوند، اما شرط کوتاه تر شدن این زمان مشارکت هر چه فعالتر همه ما در این امر است.
بنده به سهم خود و در حد توان سعی خواهم نمود در این فعالیت که به معنی واقعی عام المنفعه است شرکت کنم.

2 Comments:

At ۲:۱۱ بعدازظهر, مهر ۲۹, ۱۳۸۷, Anonymous ناشناس said...

سلام رامین جان
ممنون از اطلاع رسانی

کارهایی که تا آلان انجام شده شامل تغییرات در اینترفیس و فونت و استایل ها- تهیه پیش تویس قوانین - تهیه راهنما-بهینه ساری رده ها و انتقال بخشی از techtip از سایت خودم به پاکوب بود.

سعی می کنم توی این هفته همه مطالب techtip را کاملا انتقال بدم پاکوب تا یه پایه برای همکاری همه توش بوحود بیاد.

توی خود نکات فنی از بازدید کنندگان خواهش کردم اونا هم تو این کارهمکاری کنند.

رضا زارعی هم اجازه باز انتشار مطالبش را داده.که خیلی خبر خوبیه.

منتظر نوشته های تو توی پاکوب هستم.

عباس ثابتبان هم که با نامحدود کردن فضای ویکی از نظر هاستینگ امروز یه کادو بزرگ به همه داد. دستش درد نکنه.

قربانت

 
At ۶:۴۷ قبل‌ازظهر, مهر ۳۰, ۱۳۸۷, Blogger رامين شجاعي said...

سلام علی جان،
تو فکرش بودم که به فهرست توانایی های تو تسلط به محیط وب و ابزارهای مربوطه رو هم اضافه کنم. ولی راستش فکر نمی کردم در ویکی پاکوب کاربردی داشته باشه. حالا می بینم اشتباه کردم.
دست مریزاد.
من هم سعی می کنم. البته از داستان کوه شاید چیز زیادی قابل استفاده نباشه. ترجمه ها که امکانش نیست در اونجا منتشر بشه چون کپی رایت نداره. راجع به بقیه هم اونقدر مطمئن نیستم به درد بخوره.
جای فرهنگ لغات انگلیسی به فارسی (یا هر زبان خارجی دیگه به فارسی) کوهنوردی به نظرم خالیه. شاید توی این زمینه بتونم کمکی بکنم.

 

ارسال یک نظر

<< Home