سه‌شنبه، تیر ۱۹، ۱۳۸۶

هیمالیا به روش سبکبار: برج ترانگو


برج ترانگو 6251 متر
گرده جنوبی- شعله ابدی
برج ترانگو (Trango) احتمالا بزرگ ترین سوزنی صخره ای در جهان است. اولین کسانی که به سمت قله های بلند قراقروم در یخچال بالترو علیا می رفتند از دیدن آن شگفت زده می شدند، اما این جو براون (Joe Brown)، اسطوره کوهنوردی انگلیسی، بود که در سال 1954 و بعد از بازگشت از اولین صعود برج کوچکتر موستاق رویای صعود آن را در سر پرورانید. او 19 سال بعد برای صعود این صخره یکپارچه بازگشت. تلاش آنها ناکام ماند اما در سال 1976 او به همراه مو آنتوان (Mo Anthoine)، مارتین بویسن (Martin Boysen)، و مالکولم هاولز (Malcolm Howells) موفق شد قله رویایی را صعود کند. ادامه...



دوستان گروه کوهنوردی اوراز ادامه ترجمه "برنامه تمرینی برای افزایش قوای جسمانی در کوهنوردی" را پی گرفته اند. از زحمتشان سپاسگزارم. ادامه این ترجمه را در اینجا بخوانید.

همچنین نوشته اینجانب در مورد آقای ابراهیم بابایی مورد توجه دوستان گروه آرش قرار گرفت تا در گاهنامه اخیر چاپ شود. به کمک خانم آرزو کرمی فر نوشته اولیه کمی اصلاح شد. نسخه اصلاح شده را بجای قبلی در اینجا قرار داده ام.

3 Comments:

At ۲:۴۰ بعدازظهر, تیر ۱۹, ۱۳۸۶, Anonymous ناشناس said...

سلام آقای شجاعی
از زحماتی که می کشید کمال تشکر را دارم . البته ناگفته نماند قلم کوکوچکا چیز دیگری بود . برایتان آرزوی موفقیت دارم .

 
At ۸:۱۴ بعدازظهر, تیر ۲۴, ۱۳۸۶, Anonymous ناشناس said...

سلام رامين جان
افسوس مي خورم چرا اين مطالب در قالب كتاب چاپ نميشه.
راستش مدتيه بازار چاپ و انتشار كتابهاي كوه نوردي در ايران داغه.
ترجمه هاي شما در بين اين كتابها جاش واقعا خاليه. هر چند اونها رو پرينت گرفته و در كنار كتابهام قرار دادم.
هر روز منتظرم تا فصل بعدي رو بخونم. تند باش تو رو خدا

 
At ۷:۴۵ قبل‌ازظهر, تیر ۲۵, ۱۳۸۶, Blogger رامين شجاعي said...

سلام رضا جان،
احتمالا بدونی که کتاب دنیای عمودی من رو هم هنوز نتونستم چاپ کنم.

البته حسن کتاب چاپی برای ما شاید دسترسی بیشتر افراد به اون باشه. وگرنه خوندن الکترونیکی اون با چاپی فرقی نداره. ضمن اینکه در این مورد انتشار الکترونیکی مجانی هم هست و کاغذ هم مصرف نمیشه.

به هر حال خیلی خوشحالم که از این کتاب استفاده می کنی. و با عرض شرمندگی باید بگم برام مقدور نیست با سرعت بیشتری ترجمه کنم. همین آهسته و پیوسته رو اگه بتونم ادامه بدم هنر کردم.

 

ارسال یک نظر

<< Home