چهارشنبه، آذر ۲۹، ۱۳۸۵

درخواست گزارش مسیر جدید از یک نشریه معتبر بین المللی



به تازگی نامه ای از "امریکن آلپاین ژورنال"( American Alpine Journal ) به دستم رسیده که در آن درخواست گزارش برنامه نموده اند. مناسب دیدم آن را در اختیار شما نیز قرار دهم تا هر کس صعود قابل توجهی انجام داده است بتواند با این نشریه معتبر تماس گرفته که در صورت پذیرش در شماره آینده آن منتشر شود.

امریکن آلپاین ژورنال یکی از بخشهای مهم انجمن کوهنوردان آمریکا ( American Alpine Club ) است که این سالنامه را منتشر می نماید.

ترجمه نامه به این شرح است:

درخواست گزارش صعود مسیر جدید از طرف امریکن آلپاین ژورنال

سلام،

امیدواریم که سالی پر بار و شاد را در کوهستان گذرانده باشید. آیا در این سال قله یا دیواره بلند جدیدی را صعود نموده اید؟ در این صورت، خواهشمندیم یک گزارش کوتاه از آن را برای مجلد 2007 ما ارسال نمایید. لطفا تا اوایل ژانویه به دست ما برسد.

احتمالا با امریکن آلپاین ژورنال آشنا هستید، اما خلاصه ای جهت یادآوری خدمتتان ارائه می گردد.

امریکن آلپاین ژورنال سعی دارد تا به عنوان معتبرترین نشریه کوهنوردی که با ارزش ترین صعودهای جدید را منتشر می نماید شناخته شود. ما در جستجوی گزارش صعود هر مسیر جدید بلندی در سرتاسر دنیا هستیم. "بلند" از نظر ما یعنی اینکه صعود اصلی یک روز کامل یا بیشتر طول کشیده باشد. گاهی صعود تکراری را نیز منتشر می کنیم به شرطی که بر روی قله بسیار با ارزشی صورت گرفته باشد و یا سالها از اولین صعود گذشته باشد؛ چنانچه تغییرات اساسی در شرایط منطقه بوجود آمده باشد؛ اگر روش صعود جدید باشد (به عنوان مثال اولین صعود آزاد)؛ اگر صعود سرعت قابل توجهی داشته باشد؛ اگر اولین صعود زمستانی بوده باشد (البته فقط در مورد مسیرهای با ارزش)؛ یا چنانچه گزارش شامل اطلاعات مهم و مفیدی برای صعودهای بعدی باشد. ما اولین صعودهای "ملی" را منتشر نمی کنیم (به عنوان مثال اولین صعود ژاپنی ها، ایتالیایی ها و غیره). همچنین اولین صعود زنان یا معلولان را نیز منتشر نمی کنیم. البته گاهی اوقات "قوانین" خود را نادیده می گیریم.

راهنمای کامل را می توانید در اینجا بیابید:

www.americanalpineclub.org/pages/page/47

یا آنها را از یکی دبیران ما دریافت نمایید. لطفا با توجه به منطقه صعود با یکی از دبیران ما تماس بگیرید:

برای صعودهای آمریکای شمالی و جنوبی، kellyaaj@yahoo.com Kelly Cordes:

گرینلند، قطب جنوب، آسیا، آفریقا mountaininfo@onetel.net Lindsay Griffin:

گزارشهای مفصل dougald5@comcast.net Dougald MacDonald:

سوالات عمومی john@johnharlin.net John Harlin III:

] اروپا را از قلم انداخته اند. م. :) [

با تشکر

John Harlin, Kelly Cordes, Lindsay Griffin, and Dougald MacDonald

3 Comments:

At ۱۲:۱۷ قبل‌ازظهر, دی ۰۳, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس said...

خوشحالم كه مي نويسيد

 
At ۶:۰۲ بعدازظهر, دی ۰۳, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس said...

سلام. منم خوشحالم كه مينويسيد بار ها و بارها به وبلاگتان سر ميزدم اما از شما و نوشته هاي صميمانه تان خبري نبود و من فقط از اونها پرينت ميگرفتم و ميدادم دوستانم هم بخوانند.و اينكه خيلي خوشحالم كه آناپورنا را به پيوند هاي خود اضافه كرديد. اگه منو از نظراتتان در جهت بهبود و بالا رفتن كيفيت وبلاگهم بهره مند كنيد خيلي ممنون خواهم شد.

 
At ۱۱:۴۶ قبل‌ازظهر, دی ۰۷, ۱۳۸۵, Anonymous ناشناس said...

برج سينا به بهانه پيشنهاد رضا آموزگار در خصوص تشكيل انجمن كوهنويسان بروز شد. خوشحال خواهم شد همچنان از راهنمايي هاي شما دوست عزيز بهره مند گردم.

 

ارسال یک نظر

<< Home