سه‌شنبه، اردیبهشت ۲۲، ۱۳۸۸

گاوریشانکار

گاوریشانکار 7134 متر *
رخ غربی

اولین کاوشگران بر این باور بودند که این کوه بلندترین ارتفاع را در دنیا دارد اما هنگامی که در فرودگاه کاتماندو پیاده می شوید و قلل دوگانه ای را که بر بالای دهکده سایه افکنده اند می بینید، به راحتی متوجه می شوید که این عقیده اشتباه است. گاوریشانکار (Gaurishankar) کوهی مقدس و شگفت انگیز است. شرپاهای بودایی که تنها قله جنوبی را از سولا خومبو (Sola Khumbu) می بینند مانند جومو تسرینگما (Jomo Tseringma) به آن احترام می گذارند. این دو قله برای هندوهای دهکده های پایین قابل رویت است. آنها قله بلندتر را شانکار (Shankar) می نامند که مظهری از شیوا ( خدای آفرینش و مرگ) است و قله جنوبی را گاوری (Gauri) (الهه طلایی) نام گذاری کرده اند که یکی از چند مظهر همسر شیوا است. ادامه...


* این فصل توسط خانم مهسا امامی ( mahsa.em_one@yahoo.com , http://gahnevesht65.blogfa.com) ترجمه شده است. از ایشان کمال تشکر را دارم.


6 Comments:

At ۱:۰۷ قبل‌ازظهر, اردیبهشت ۲۳, ۱۳۸۸, Anonymous مهسا said...

من هم ممنونم از شما و پوزش به خاطر تمام کاستی هایی که داشت.

 
At ۷:۳۶ قبل‌ازظهر, اردیبهشت ۲۳, ۱۳۸۸, Blogger رامين شجاعي said...

سلام مهسا خانم،
همونطور که به دوستان دیگه هم گفتم کمکهای شما بی اندازه باارزش بوده.
باز هم ممنون

 
At ۱:۴۰ بعدازظهر, اردیبهشت ۲۳, ۱۳۸۸, Blogger محسن وطن پرست said...

سلام
فابل pdf مطلبی که گذاشته بودین رو چند بار تلاش کردم ولی نتونستم باز کنم.فکر می کنم مشکلی داشته باشه
ممنون

 
At ۶:۴۷ قبل‌ازظهر, اردیبهشت ۲۴, ۱۳۸۸, Blogger رامين شجاعي said...

سلام آقای وطن پرست،
من از دو سرور مختلف دانلود کردم و مشکلی ندیدم.
یکی دیگه از دوستان هم مدتی پیش چنین مشکلی داشت و احتمال داره مربوط به آی اس پی اون بوده باشه. آیا فایلهای دیگه PDF رو میتونین دانلود کنین؟

به هر حال فایل رو با ایمیل براتون فرستادم.

 
At ۱۱:۴۸ قبل‌ازظهر, خرداد ۱۱, ۱۳۸۸, Blogger محسن وطن پرست said...

سلام
من ایمیلتون رو دریافت کردم.ممنون. فایل های PDF مطالب قبلیتون مشکلی نداشت.
سپاس

 
At ۲:۳۰ بعدازظهر, دی ۲۷, ۱۳۹۰, Anonymous ناشناس said...

با سلام
آقاي شجاعي عزيز.با تشكر از وبلاگ خوبتون. من در حال آماده كردن يه دي وي دي آموزشي هستم كه علاوه بر عكس و فيلم مطالب آموزشي رو از مرجع هاي مختلف از جمله وبلاگ ها جمع آوري مي كنم. از وبلاگ خوب شما هم چند مطلب انتخاب كردم. در صورتي كه با گذاشتن مطالب وبلاگ شما در اين مجموعه مخالفت هستيد لطفا منو مطلع كنيد.
payman.razeghi@gmail.com

با سپاس
رازقي

 

ارسال یک نظر

<< Home