چهارشنبه، مهر ۲۱، ۱۳۸۹

منلونگتسه

منلونگتسه 7181 متر
رخ غربی / رخ جنوب شرقی
منلونگتسه (Menlungtse) یکی از چشمگیرترین قلل هیمالیاست. بهتر است آن را یک توده کوه توصیف کرد چرا که از دو قله به فاصله 1.5 کیلومتر از یکدیگر تشکیل شده است که با گردنه ای وسیع از یکدیگر چدا شده اند؛ گردنه ای که قعر آن 6700 متر ارتفاع دارد. این توده در شمال زنجیره هیمالیا و در تبت قرار دارد و مانند توده ای بزرگ و مجزا از گرانیت در بالای سرچشمه رود رانگشار سربرافراشته است. نقابهای عظیم، یالهای باریک و تیغه ای، و شیبهای تند صخره ای که از قله محافظت می کنند آن را به مظهری از قلل دست نیافتنی تبدیل نموده است.
ادامه...






6 Comments:

At ۱۰:۵۷ قبل‌ازظهر, مهر ۲۲, ۱۳۸۹, Blogger آرام‌کوه said...

سلام رامین
دنیای عمودی من را در پاکوب منتشر می کنم و بخش 11 را پیدا نمی کنم!
آدرسش رو به من میدی؟

ممنون
شاد باشی
عباس

 
At ۱۲:۰۱ بعدازظهر, مهر ۲۲, ۱۳۸۹, Anonymous آیدین سالم دل said...

تهیه طومار الکترونیک برای نجات سبلان!
گروه کوهنوردی آلپ تبریز در راستای جلوگیری از ساخت جاده و پناهگاه در ضلع غربی سبلان و تخریب این منطقه بکر اقدام به تهیه طومار الکترونیک می نمایدو,موفقیت این امر بستگی به همکاری تمامی کوهنوردان دوستدار طبیعت دارد.
لذا از شما تقاضا می شود در اطلاع رسانی این خبر ما را یاری فرمایید.
عضو گروه وبلاگ نویسان آلپ تبریز
آیدین سالم دل

 
At ۶:۵۳ قبل‌ازظهر, مهر ۲۳, ۱۳۸۹, Blogger رامين شجاعي said...

سلام عباس جان
نمی دونم چرا اون پست رو نمیشه دید. به هر حال این آدرسشه:
http://dastanekouh.blogspot.com/2005/03/11.html

 
At ۸:۵۸ قبل‌ازظهر, مهر ۲۶, ۱۳۸۹, Anonymous رامیار said...

با سلام و درود
مطالب خوبی بودند ممنون
متاسفانه عکسهای وبلاگتون در ایران قابل دیدن نیستند فیلتر شده اند . در صورت امکان از سایت های ایرانی جهت آپلود عکس استفاده کنید .
با سپاس
webphoto.ir

 
At ۷:۱۵ قبل‌ازظهر, مهر ۲۸, ۱۳۸۹, Blogger رامين شجاعي said...

سلام آقای رامیار،
ممنون از بابت نظر و تذکری که دادین. از فیلتر شدن عکسها اطلاع نداشتم. حتما به پیشنهادتون عمل می کنم.

 
At ۳:۲۲ بعدازظهر, آبان ۰۶, ۱۳۸۹, Anonymous آیریکان said...

سلام
کوهنورد بودم
و الان استعفا داده ام
خوشحالم از آشنایی

 

ارسال یک نظر

<< Home