دوشنبه، اسفند ۰۷، ۱۳۸۵

پرونده برودپیک

وبلاگ باشگاه ما خبر داده است که کاظم فریدیان قصد دارد سال آینده برای صعود K2 اقدام کند و فریدیان در یکی از کامنتهای ذیل آن نوشته است که پرونده برودپیک از نظر ایشان بسته شده است.

بعد از برنامه برودپیک سال گذشته بنده به احترام درخواست آقای بابازاده رئیس وقت انجمن کوهنوردان و آقای سلیمانی مدیر شرکت هفت گوهر پاسخ توهینها و افتراهای فریدیان را ندادم. اگر چه این سکوت را از موارد مختلفی صحیح نمی دانستم. چرا که از یک طرف باید قبول کنیم این موارد همیشه بین ورزشکاران وجود داشته است و امروزه با گسترش اینترنت باید پذیرفت قواعد بازی تغییر کرده اند و به جای پنهان ساختن این مسائل باید با آنها به طور شفاف روبرو شد. به علاوه این حواشی ممکن است درسهایی برای هر یک از ما در بر داشته باشد؛ چه از جنبه احتمال بروز موارد مشابه در برنامه ها و چه شناساندن بیشتر ما به اطرافیانمان. همچنین این را حق خود می دانستم که سخنان وی بی پاسخ نماند.

اما از طرف دیگر بعد از سالها این اولین برنامه ای بود که توسط یک شرکت داخلی و با انگیزه های تجاری و تبلیغاتی حمایت مالی شده بود و شاید جنجال های بعد از آن این حرکت را تا مدتها تحت الشعاع قرار می داد. بنابراین ترجیح دادم در این باره سکوت کنم و فقط پاسخ پاره ای از انتقاداتی را بدهم که جنبه فنی داشت و ممکن بود در ذهن هر کسی ایجاد شود. تازه آنها را هم به بعد از گزارش برنامه موکول کردم. و به همین دلیل در جلسه گزارش برنامه شرکت نکردم. مطمئن بودم فریدیان چنین ملاحظاتی را در نظر نمی گیرد و صورت خوشی نخواهد داشت که من هم بخواهم پاسخ آن حرفها را بدهم . از آبروی خود برای پیشبرد کوهنوردی مستقل مایه گذاشتم.

همان موقع به درخواست ایشان جلسه ای در انجمن کوهنوردان ایران برای بررسی مشکلات صعود تشکیل شد و پاسخهای بنده را شنید. اما موضوع خاتمه نیافت. در ادامه ایشان به همان روش گوشه و کنایه در جمعهای مختلف و سخن پردازی در محفلهای خصوصی ادامه داد و درخواست های مکرر من برای انتشار صریح نظراتش را نپذیرفت.

در نهایت همانطور که گفتم ترجیح دادم تا مدتی در مقابل این موارد سکوت کنم. در واقع هنوز هم قصد نداشتم این موضوع را باز کنم. تا اینکه متوجه شدم وی قصد صعود K2 را دارد. بنابراین به نظرم به تعویق انداختن این بحث به بعد از این صعود جایز نیست.

در اینجا از آقای کاظم فریدیان دعوت می کنم نظراتش را از هر طریقی که مایل است منتشر کند زیرا قصد دارم از پست بعدی به این صعود و مسائل و مشکلات آن بپردازم.

همچنین با پوزش از خوانندگان به دلیل پر حاشیه بودن موضوع نظرات احتمالی شما را در صورت تایید منتشر خواهم نمود.