دوشنبه، اسفند ۱۰، ۱۳۸۸

گزارش فنی صعود مسیر جدید بر روی برودپیک (8047متر) - بخش 3 و پایانی

بخش 3
یال بسیار باریک بود؛ در سمت شرق دیواره هایی پرشیب که حداقل 1000 متر از کف یخچال ارتفاع می گرفتند و در سمت غرب نقابهای کوچک و بزرگی که اگر می شکستند تا بارگاه اصلی با هیچ مانعی مواجه نبودند. بعد از رسیدن افشین با احتیاط بر روی یال شروع به صعود کردم. یال گاه بسیار باریک می شد و در نقاطی کمی پهن تر. در چند نقطه کلنگ دست چپم نقاب را سوراخ می کرد و شیب زیر آن نمایان می شد. تا جایی که امکان داشت در لبه دیواره ها قدم بر می داشتم چرا که حداقل می توانستم ببینم پایم را کجا می گذارم. اما چون هیچ میانی نمی شد کار گذاشت در صورت سقوط از طرف دیواره ها به اندازه طول طنابی که صعود کرده بودم آونگ می شدم و به صخره ها برخورد می کردم. آرام آرام به پیش می رفتم. 50 متر. هنوز ادامه یال به خوبی قابل مشاهده نبود. طول دوم را 10 متر دیگر ادامه دادم. منقار بزرگی که به نظر می رسید بالاترین نقطه یال باشد را دور زدم و به محوطه مسطح کوچکی رسیدم. جایی به عرض 3 و طول 6 متر. تنها جای مسطحی بود که تا آن نقطه با آن برخورده بودیم. آنجا بهترین نقطه برای بارگاه 2 بود. ادامه یال با یک فرود پر شیب شروع می شد و بعد از چند 10 متری تراورس، در ادامه به نظر می رسید دو مانع بزرگ در سر راهمان باشد. اولی یک برج سنگی عمودی که شیاری برفی در کناره آن قرار داشت و بعد از آن برجی برفی که به نظر می رسید شیب بسیار تندی داشته باشد. ادامه... (نسخه کامل مایکروسافت ورد)



2 Comments:

At ۶:۰۲ بعدازظهر, اسفند ۱۰, ۱۳۸۸, Anonymous مهسا said...

کمتر دیدم کسی بگوید : "و من یکی دیگر از بسیاری از "اولین ها" را در این برنامه تجربه کردم..." و چه خوب که شما می گویید
گزارشتون خیلی خوب بود.

 
At ۷:۵۰ قبل‌ازظهر, اسفند ۱۵, ۱۳۸۸, Anonymous سعیدی ایوب said...

آقای شجاعی
سلام ضمن تشکر از گزارش برایتان سلامتی همراه باموفقیت در صعود هایتان آرزو دارم.سعیدی

 

ارسال یک نظر

<< Home